Tips till alla bakglada

Jag älskar som ni säkert redan vet att baka men en sak jag tycker är extremt  tråkigt är att stå och sleva upp muffinssmet i varje form med en liten sked. Så förra gången kom jag på att man kan ju faktiskt fylla en vanlig fryspåse med smet och sedan spritsa ut i varje form! Det funkade hur bra som helst och det blev inget kladd, jag kommer aldrig mera använda en sked! 
 
Ta bara en påse, fyll den med smet och knyt eller sätt en plastklämma på den för att smeten inte ska rinna ut. Klipp sedan ett lagom stort hål i ett hörn och börja spritsa. Var noga med att inte klippa ett för stort hål för då kommer smeten forsa ut, det vill vi inte! 
 
 


Postat av: felicia
2014-07-25 - 15:14:13

Smart :)

Svar: Haha ja! :)
Jennifer

URL: http://feliciaholmgren.devote.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: